Leveransinformation

Leverans & Kostnader

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 599 kr. För köp under 599 kr tillkommer en fraktavgift på 49 SEK. Undantag gäller för skrymmande eller tunga produkter som väger mer än 5–10 kg, till exempel bollmaskiner och nät, där en separat fraktkostnad tillkommer. Eventuell fraktkostnad för dessa varor visas i kassan innan du slutför ditt köp.

Leveransinformation

Orderbekräftelse

När du har lagt din beställning får du en orderbekräftelse via e-post med detaljer om din order.

Innan vi skickar din beställning får du ytterligare ett mejl där vi meddelar att din order har börjat behandlas.

Vid eventuella förseningar kontaktar vi dig direkt och följer upp löpande!

Leveransbekräftelse

När din order är bokad för upphämtning från vårt lager eller skickas ut till dig, skickar vi en leveransbekräftelse. I detta mejl hittar du en spårningslänk så att du kan följa din leverans hos transportbolaget. Vi rekommenderar att du använder appen "Mina Paket" för att enkelt följa dina beställningar där allt läggs till automatiskt och du får full översikt!

Avisering inför Leverans

Innan leverans får du ett meddelande från transportbolaget med information om leveransdag och ett ungefärligt tidsintervall. För hemleverans är tidsfönstret vanligtvis 3-4 timmar, och leveransen sker under dagtid om inget annat anges. Vid leverans till ombud eller paketskåp får du information om när och var du kan hämta ditt paket.

Leveranstider

Standardleverans: Vi strävar efter att leverera din beställning inom 2-3 arbetsdagar från det att din order har skickats!

Hanteringstid: Vi börjar behandla och skickar din beställning normalt inom 0-3 arbetsdagar efter att vi mottagit den, exklusive helgdagar.

Total leveranstid: Den totala leveranstiden är vanligtvis 4-7 arbetsdagar, inklusive både hanteringstid och transport.

Förbeställning: Leveranstid totalt 5-18 arbetsdagar

Observera att detta är uppskattningar! Det kan gå snabbare, men också långsammare på grund av väderförhållanden eller transportproblem. 

Vid eventuella förseningar kontaktar vi dig direkt och följer upp löpande!

Hemleverans 

OBS! Om du vill ha en hemleverans så måste du som kund kontakta vårt team eftersom det inte finns som alternativ i kassan!

Vid hemleverans sker leveransen så långt det är möjligt att köra med lastbil. Leveransen sker normalt till tomtgräns eller porten på markplan beroende på boendeform. Om det finns hinder som bommar, grindar eller andra förhinder för åtkomst, sker leveransen så långt transportören kan ta sig.

När varorna levereras är det viktigt att du kontrollerar dem noggrant innan du godkänner leveransen. Om det finns synliga skador på emballaget eller produkten ska detta noteras direkt på fraktsedeln innan du kvitterar mottagandet. Leveransen lämnas inte utan kvittens. Det är därför viktigt att du, eller någon som kan ta emot leveransen i ditt ställe, finns på plats vid den aviserade tiden.

Information vid Försening

Om en försening skulle uppstå med din leverans informerar vi dig så snart som möjligt via e-post. Du får då uppdaterad information om den nya beräknade leveranstiden och vad som orsakat förseningen. Vi följer upp löpande och ser till att du hålls informerad tills leveransen är genomförd.

Leveranssätt

Hemleverans

OBS! Om du vill ha en hemleverans så måste du som kund kontakta vårt team eftersom det inte finns som ordinaire alternativ!

Vi erbjuder leverans direkt till din bostad under dagtid. Om du bor i en lägenhet levereras ditt paket normalt till porten på markplan, medan leverans till villa sker fram till tomtgränsen. Mottagaren måste vara densamma som står på beställningen, och vid mottagandet krävs legitimation.

Leverans till Ombud

Din beställning kan hämtas ut hos närmaste ombud via DB Schenker. När paketet anlänt får du en avisering via SMS. Du har upp till 7 dagar på dig att hämta ut paketet. Giltig legitimation samt sändningsinformation krävs för uthämtning. Om paketet inte hämtas ut och går i retur till oss, fakturerar vi en avgift på 350 kr för hantering av varorna.

Våra leveranser sker i första hand med DB Schenker. I vissa fall kan även andra transportföretag anlitas för att skicka våra produkter.

Leverans till Öar

Vi levererar till öar med broförbindelse eller som är anslutna till Trafikverkets färjetrafik. Specialemballage kan krävas beroende på färjetrafikens krav.

Vårt ansvar

Vi ansvarar för att din beställning levereras i tid och i gott skick enligt gällande konsumentlagstiftning. Om fel eller förseningar uppstår ersätter vi dig i den mån du har försökt begränsa skadan.

Vi ansvarar dock inte för problem som beror på omständigheter utanför vår kontroll, som exempelvis förseningar hos transportbolag. I sådana fall gör vi vårt bästa för att informera dig och lösa situationen snabbt.

Leveransansvar vid val av DB Schenker Hemleverans med kvittens

Vid val av hemleverans med kvittens övergår ansvaret för försändelsen till dig när paketet är kvitterat vid leveransadressen. Detta innebär att vi inte tar ansvar för eventuella skador, förlust eller annan påverkan på paketet efter att det har mottagits och kvitterats.

Det är ditt ansvar att säkerställa att en behörig mottagare finns på plats vid leveranstillfället. Om någon annan än du kvitterar paketet på leveransadressen, anses leveransen vara fullföljd. Vid eventuella transportskador som upptäcks innan kvittens, är det ditt ansvar att omedelbart anmäla detta till chauffören och dokumentera skadan innan leveransen accepteras.

Vid Leveranshinder

Om du lämnar felaktiga uppgifter om leveransadress eller kontaktuppgifter (t.ex. e-post eller mobilnummer för avisering) och detta orsakar leveranshinder, kommer du att debiteras en avgift. Var noga med att kontrollera att alla uppgifter är korrekta innan du genomför ditt köp. Mottagaren måste också kunna legitimera sig vid paketutlämning.

Om du inte kan ta emot din leverans och inte meddelar transportbolaget om detta, eller om du inte öppnar dörren när de ringer på, debiteras du en avgift för leveranshinder. Avgiften motsvarar fraktbolagets taxa.

Lagersaldo och tillgänglighet

Vi kan inte garantera att lagersaldot som visas på vår sida alltid är korrekt. Fel och misstag kan förekomma. Om en beställd produkt visar sig vara slut i lager kontaktar vi dig direkt. Du får då möjlighet att antingen annullera din order, vänta tills produkten åter finns i lager eller välja en alternativ produkt. Det ska förtydligas att detta är är såklart väldigt ovanligt!